BIZITZA
ETA TESTUINGURUA (1896-1966)
Freinet Frantzian jaio zen eta lehenengo
gerra mundiala eta bigarrena bizi izan zituen. --12 urte bete eta lehen
hezkuntzako maila bukatutakoan, Grasseko barnetegi batera joan zen.
-1914 urtean , ikasketak bukatu baino lehen. Munduko Lehen Gerra dela eta deitutako maisu baten ordezko lanetan aritu zen.
-1916an azpitente maila zuen eta bere
ardurapean 40 soldadu.
-1917an guduan Verdungo guduan bala batez
zauritu zuten birikan eta pleuseriaz gaixotu zen. Pleuseria bikiketako infekzio
bat da zeina oso mingarria den, lanbankada bat sartu izan baliote bezala.
Horren ondorioz ospitalez ospitale ibili zen gaixotasuna sendatzeko.
Gerraren ondorioz oso pazifikoa bilakatu
zen,eta humanismo sakon bat garatu zuen, ondorengo bere pedagogia proiektuetan
eragin handia izango zuena.
-1928an
Saint Paul de Vence-ko eskolara bildatzen zuten, eta han sortzen du
Irakaskuntza Laikoaren Kooperatiba (CEL). Kooperatiba honen helburua lanerako
baliabide berriak sortzea zen, eta eskola modernoaren praktikan parte hartzen
zuten irakasleen arteko elkargunea izatea.
-1933an Freineten aurka burutu zen kanpaina luze eta gogorraren ondoren, Vencen irakasten jarraitzea debekatzen zioten. Freinetek ez zuen onartzen, ez eta bere lanean amore ematen.
-1933an Freineten aurka burutu zen kanpaina luze eta gogorraren ondoren, Vencen irakasten jarraitzea debekatzen zioten. Freinetek ez zuen onartzen, ez eta bere lanean amore ematen.
-1935ean
bere eskola propioa ireki zuen, pribatua eta esperimentala, Pioulier-en,
Venceren barrutian.
-1940an II. Mundu Gerra hasi eta berehala atxilotua izan zen bere ekimen pedagogiko eta sindikalengatik, eta Saint Maximin-eko (Var) kontzentrazio-esparrura eramana izan zen. Han idatzi zituen heldutasun handiena agertzen duten lanak: "Lanaren eskola", "Ahaleginen bidezko esperientzia" eta "Psikologia sentiberaren entseiua".
-1941ean atera zen eta Briançon herrialdeko erresistentzia taldeekin aritu zen.
-1940an II. Mundu Gerra hasi eta berehala atxilotua izan zen bere ekimen pedagogiko eta sindikalengatik, eta Saint Maximin-eko (Var) kontzentrazio-esparrura eramana izan zen. Han idatzi zituen heldutasun handiena agertzen duten lanak: "Lanaren eskola", "Ahaleginen bidezko esperientzia" eta "Psikologia sentiberaren entseiua".
-1941ean atera zen eta Briançon herrialdeko erresistentzia taldeekin aritu zen.
-
1947an bere Venceko eskola ireki zuen berriro.
- Gero hainbat argitarapen egin zituen freinetek: "L´Ecole Moderne Française"(1946), "Mateoren esanak" (1959), "Les invarians pedagogiques" (1964) Pedagogikoki, sindikalki eta politikoki jardun zuen langile nekaezina izan zen Freinet.
-1965eko urriaren 8an hil zen Freinet bat-batean.
- Gero hainbat argitarapen egin zituen freinetek: "L´Ecole Moderne Française"(1946), "Mateoren esanak" (1959), "Les invarians pedagogiques" (1964) Pedagogikoki, sindikalki eta politikoki jardun zuen langile nekaezina izan zen Freinet.
-1965eko urriaren 8an hil zen Freinet bat-batean.
PEDAGOGIA
Freinetek
eskola tradizionala kritikatzen zuen, izan ere, hau zientifista eta hitzezkoa
zen. Eskola tradizionala eskolastikoa
zela esaten zuen, hau da: autoritarismoa, memoria, eta pasibitatea bultzatzen
zuena.
BERE
EKARPENAK
Freineten
metodoa puntuazio esperimentala “tanteo experimental” izan zen.
Freinet-ek
ez zuen bere burua Eskola Berriko pedagogoen pareko jarri, beste pedagogoekin
alderatuz Freinetek praktikari ematen zion garrantzia. Umeak ikasteko motibatu
zituen, eguneroko bizitzako arazoak kompontzen irakatsiz praktikaren bidez eta
umea protagonista izanik. Erakusketa espontaneoa proposatzen zuen ariketa, saiakera eta akatsak eginez.
FREINETEN
TEKNIKAK
Feinetek
bere teknikak ez zituen arazo akademikoetan oinarritzen baizik eta eguneroko
bizitzako arazoetan.
-BIZITZAREN
LIBURUA: haurrek berek sortu eta inprimatuko dituzte beraien liburuak.
-LANERAKO
LIBURUTEGIA: Freinetek testu libururik erabiltzen ez zuenez, gela bakoitzak
bere ikasleei laguntzeko materiala izango duen liburutegia izango du.
-LANEKO PLANAK: ikasleekin elkarlanean, planifikatzen zituzten.
-HITZALDIAK: errealitatean dauden kritikak, klasean taldean, hitz egitean datza.
-LANEKO PLANAK: ikasleekin elkarlanean, planifikatzen zituzten.
-HITZALDIAK: errealitatean dauden kritikak, klasean taldean, hitz egitean datza.
-
ASANBLADA: bertan denbora bat eskaintzen da bakoitzak bere arazoak planteatzeko
eta denon artean konponbidea aurkitzeko.
- ESKOLA BARATZA
- ESKOLA BARATZA
-ESKOLA
EGUNKARIA
FREINETEN
PEDAGOGIA GAUR EGUN
Freineten
pedagogia aurrera eramateko, metodologia aktibo, parte-hartzaile eta
koperatiboa izan behar da. freineten hainbat teknika eramaten dire aurrera:
asanblea (korroa), testu librea,
WEBGRAFIA
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina